18 Mei 2010

Gula Oh Gula...


G U L A.......

     Gula ni memanglah manis dan memang semua orang suka. Tapi awas gula ni ada kebaikan dan keburukannya. Tapi en3 aku ni bukanlah berkaitan kebaikkan atau keburukan pengambilan gula. Tapi berkaitan gula adalah keperluan harian.

Dari sumber aku dapat tahu sekarang ni kalau nak membeli gula ada beberapa syarat yang langsung tak munasabah. Adakah pengeluaran gula dinegara kita amat kurang sekarang ni? Ataupun ia hanyalah satu permainan kotor antara pembekal dan pekedai aje. 

Memang  tak munasabah langsung jika nak membeli gula kena tunjukan surat nikah dan pembeli adalah orang tempatan. Cubalah korang fikir kalau lah pembeli ni masih bujang macam aku ni dan menetap ditempat lain, alamatnya kena minum kopi tanpa gulalah ye. Gila-gila......

Kepada pihak yang bertanggungjawab atau pun persatuan pengguna pantaulah keadaan ini dan ambillah tindakan bagi penyelelesaian berkaitan perkara ini.

Tak munasabah, tak munasabah.......

Macam Pantun dibawah ni :
Dari Perlis Hingga Ke Sabah,
Pegi Ke Sabah Naik Basikal,
Adakah Munasabah,
Pegi Ke Sabah Naik Basikal,

hehehehehe...........

Sekian, terimakasih.

Dari Aku Yang Memang Dah Manis..,

Naughty Boys,
(http://imnaughtyboys.blogspot.com)

2 ulasan:

  1. ahehe, pantun tu best...hik3..

    BalasPadam
  2. memang pelik sebab gula sekarang dah tak ada. semalam ada satu kes kat tempat aku kena tangkap sebab sorok gula. huh!

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails