05 Mac 2010

Rokok ???? Baik AtauTidak ......




Rokok ni semua orang yang kita tanya samaada yang muda, tua, lelaki dan lebih-lebih lagi wanita semua akan jawab tak nak dan tak suka... tapi aku ni bukan jenis hipokrit dan aku pun seorang perokok tegar juga.... tapi demi untuk bintang hati aku aku akan cuba juga sekurang-kurangnya meminimakan jumlah rokok yang aku hisap.

Tapi sebenarnya bintang hati aku bukan melarang aku dari menghisap rokok tapi kerana kesihatannya tidak mengizinkan aku untuk menghisap rokok... tapi kebaikan merokok ni aku pun akan jawab tak ada kebaikannya. Aku pun dah menyesal sekarang ni kerana melibatkan diri dengan rokok ni.

Tapi apakan daya terlajak perahu boleh diundur terlajak perbuatan...... korang je lah yang jawab sendiri dan kalau boleh aku undurkan masa pasti aku tak akan memilih jalan yang macam ni lagi.

Nasihat aku kepada adik-adik atau sesiapa yang baru nak belajar merokok ni tak payahlah dan katakan lah tak nak dan kalau boleh jangan dekatkan diri anda dengan rokok ni.
Nak merokok memang mudah tapi kalau nak berenti ya Allah payahnya, ini kerana aku sendiri pun sedang cuba untuk berhenti tapi susah kena cari sebab lain sebagai matlamatnya contohnya : macam aku sebab kesihatan bintang hati aku dan kalau korang nak tahu tentang bintang hati aku nanti aku bagi tahu korang. Ada sesetengah perokok yang kreatif ni yang sampai mencipta satu Pepatah : Putus Cinta Pekara Biasa Tapi Kalau Putus Sakit Kepala.... hehehe gurau je......
Aku bukannya hipokrit dan anti perokok lain sebab aku juga seorang perokok seperti yang telah aku tulis di atas tadi cumanya aku ingin beritahu perkara yang sebanarnya sahaja yang rokok ni boleh membahayakan duit anda dan membahayakan diri anda dan orang lain. Aku minta maaf jika tulisan aku ni ada menyentuh sensitifviti sesiapa.
ikhlas dari aku, thanks.......
Naughty Boys......

1 ulasan:

  1. aku sokong ko.. ala klu nak berenti jgn sikit22.. berenti trus je.. pastu buat bodo je.. jgn kenang22 lg.. mcm putus cinta gak beb..

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails