18 Mac 2010

Luahan Hati Kehairanan Terhadap Senario Politik Di Malaysia....



Aku pun hairan dan fininlah dengan pejuang-pejuang Parti Keadilan ni asyik nak lari je ish..ish kalau cam ni cam mana bela rakyat dulu masa kat sana asyik nak datang sini sekarang sekarang ni pegi kat sana balik kononnya nak bebas senang cita masuk baliklah.... ingat korang tu datang satu kapal tapi masaalahnya kapal tak pecah korang yang terjun dalam laut nak bunuh diri pasal ape? Apelah asas perjuangan korang yang sebenar.... sewaktu bersama dulu tak ada pulak ape-ape provokasi tapi bila dah keluar ade je macam-macam kenyataan yang dikeluarkan. Dalam Parlimen asyik sibuk bukak rahsia yang ini dan yang itu dan hanya buang masa bincang hal-hal yang tak berkesudahan pihak yang ini cakap dan pihak yang satu lagi lari keluar dewan apa faedah dan bila pihak yang satu lagi minta penjelasan dan bukti tak diberi laluan macammana pekara ini nak selesai. Dan semua tu membabitkan orang melayu dan islam yang lain tu tengok je dan dalam kepala mereka aku pun tau entah dia orang cakap bodohnya orang melayu ni. Tapi kalaulah benar mereka cakap macam tu aku terasa gak sebab aku pun orang melayu gak. Sepatutnya dalam parlimen bincanglah soal macammana nak memajukan negara dan nak meringankan beban rakyat dan kalau tak meringankan pun kurangkanlah sikit. Macam mana nak menjayakan 1 Malaysia Datuk Seri kalau 1 Melayu pun tak dapat di satukan. Aku tak cakap antara fahaman politik tapi dalam satu parti pun tak sehaluan. Aku cakap macam ape yang terjadi kat tempat aku ni. Cukuplah setakat ni nanti kalau panjang sangat korang boring plak.

1 ulasan:

  1. meh nk bgtaw; POLITIKUS. haha





    http://fitridzulkifli.blogspot.com

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails